Select Language / Välj Språk

Annonsfråga

Hej,

efter att tagit fram annonsmaterial åt ett företag i tron om att det endast rörde sig om ett införande i en branschtidning (ledande i Norden) inom transporter.
Jag fick av en händelse reda på att det bokats in en rad införanden både i press och digitalt på nätet samma annons - utan min vetskap. Jag har hade t o m i samband med leverans av mitt material ställt frågan ang antal införanden etc - men då fått svaret att dom ej hade råd med fler införanden "för dyrt" fick jag som svar. Annonsen innehåller både text och bild som jag tagit fram. Jag har tidigare tagit fram div trycksaker till detta företag och skrev tyvärr ej någon offert denna gång - utan skickade endast ett mail med mina frågor ang införanden och materialdag etc - jag undrar om jag har rätt att ta betalt för de införanden och spridning på nätet jag inte fick info om trots jag ställt frågan till företaget?

M v h

Signatur: 
bole

Kommentarer

Företaget har endast rätt att använda materialet ni levererat enligt vad ni kommit överens om. Ni har rätt till skälig ersättning och skadestånd om företaget har använt materialet utöver detta. Det är viktigt att ni kan bevisa vilket utnyttjande ni och företaget kom överens om, t.ex. konversationer via e-post.
By Pär Öhman