Har en kollega som nyss har börjat på salongen där jag jobbar.
Hej,
Vi gifte oss i juli 2015 och anställde en bekant fotograf som anger sig för att vara proffs men vi fick inget kvitto.. Vi skrev lite på nätet angående pris, över telefon beställde jag bröllopsfoton i färg. Vi diskuterade specifikt att de skulle vara i färg då jag såg både färg och svart vitt i hans portfolio. Han dök upp, fick betalt i ett kuvert den överenskomna summan som ligger normalt, tog foton. Han levererade sent, nästan 2 månader efter bröllopet och då var hälften av fotona svart vita och ca 4 st med filter på. Detta var inte vad vi hade sagt men han påstår nu att han alltid levererar till alla i svartvitt. De ser ut som rena begravningsfotona! Vi tar kontakt i trevlig ton, ber om färgkopior då vi tyvärr inte har behov av svartvitt. Vi säger att det är okej med helt obehandlade. Han ska först återkomma. Det dröjer, så ska han skicka säger han, det kommer inte. Jag blir förtvivlad och ledsen vi ringer/mailar/smsar (obs inga hot eller dylikt). Han svarar inte. När han svarar så växlar beskeden mellan att vi inte kan få, inte ska få, han krävde ett tag mer betalt, säger att vi inte har rätt till bilderna i färg osv. Till slut tar min mor kontakt då han inte svarar på våra försök. Hon är trevlig, erbjuder mer pengar (vi är ju desperata!). Han lovar att återkomma. Nu är det 16 november och jag har precis fått ett mail där han vill att min mor ska sluta ringa honom. Vi förstår inte vad i hela världen det är som händer. Kan vi polisanmäla? Vad ska vi göra? Snälla hjälp oss. Vi önskar så hett våra bröllopsfoton.
Tack på förhand för råd
Kommentarer
Rätt till leverans enligt avtalet